بهترین پلتفرم انتخاب اسم

بهترین اسامی استعاره ای برند

نام های استعاره ای را می توانید برای برای شرکت های بسیار بزرگ تا  استارت آپ های نوپا استفاده کنید. با برند یک همراه شوید. 

قبل از اینکه ببینیم چه چیزی نام های استعاره این اندازه قدرتمند می کند ، بیائید خیلی سریع مفهوم استعاره را با هم مرور کنیم

در مورد استعاره همه ما یادگرفتیم که، استعاره همان تشبیه است با این تفاوت که مشبه یا وجه شبه آن حذف شده باشد.

مثال: "گریه ابر بهاری" که استعاره از این است که "ابر بهار مانند انسان می گرید".

اسامی استعاره - استعاره گریه ابر بهار

من در تعریف استعاره بیان آلیس آندر وود را خیلی دوست دارم که می گوید:

استعاره ها شکل گفتاری است که یک شی یا عمل را به گونه ای توصیف می کند که به معنای واقعی کلمه صحیح نیست اما به درک مفهوم یک ایده یا مقایسه آن کمک می کند.

از تعریف که بگذریم ، استعاره به طور گسترده ای در هنر ، شعر ، ادبیات ، موسیقی و البته نام های تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. استعاره ها یک تصویر ذهنی روشن را ایجاد می کنند که درک آن بسیار آسان است.

به شکل شگفت انگیزی استعاره ها می توانند به ایده ها زندگی را تزریق کنند و آنها را قابل درک کنند. 

استفاده از نام های استعاره ای ، قدرتی فراتر از معرفی کسب و کار شما ایجاد می کنند. آنها می توانند روایت کننده داستان برند شما باشند.

نام های استعاره ای کنجکاوی مخاطب را تحریک می کنند و این قابلیت را دارند که جلوه ای متفاوت به تجارت شما دهند.

اما اسامی استعارهای چطور چطور عمل می کنند؟

شرکت حقوقی رابین هود را در نظر بگیرید. اولین واکنش مخاطب به این اسم چیست؟ قهرمانی که در قرن 13 میلادی که از ثروتمندان می دزدید و به فقرا می داد.

اسامی استعاره ای- رابین هود

مطمئنا اسم رابین هود بسیاری از مشتریان که به دنبال حقوق از دست رفته شان هستند را به خود جلب می کند.

نام های استعاره ای خیلی سریع یک ارتباط قوی با مخاطب برقرار می کنند. این نام ها با اشاره های آشکار ماموریت ، چشم انداز و اهداف برند شما را مشخص می کنند.

اسم های تجاری استعاره ای مشتریان را وادار می کنند در مورد شما کاوش و جستجو کنند. 

تأثیر نمادین نام های تجاری استعاره ای

با استعاره ، نام تجاری شما می تواند هزار کلمه باشد.

اما چگونه؟ استعاره ها می توانند نمادهایی را ایجاد کنند که با گذشت زمان همچنان مشتریان را جذب می کنند. زیرا استعاره ها به راحتی می توانند چندین داستان متفاوت را روایت کنند.

وجه تمایز و جذابیت اپلیکیشن tinder  در مقایسه با سایر برنامه های دوستیابی در همینجا است. Tinder داستان جذابی را بیان می کند و به کسب و کار این امکان را می دهد که به راحتی در هر مسیری رشد کند.

اسامی استعاره ای - اپلیکیشن تیندر

کاربران با شنیدن TINDER به فکر جرقه ،آتش و شور و اشتیاق می افتند. نام استعاره ای که به جرقه ای برای ایجاد سریع یک رابطه اشاره می کند و به همین سرعتtinder  گسترش می یابد.

استعاره ها مثل دعوت نامه هایی است که صاحبان مشاغل برای مشتریان ارسال می کنند. آنها را بهم نزدیک می کند و باعث ایجاد صمیمیت می شود.

چگونه استعاره را وارد کسب و کار کنیم؟

شرکت های بسیار زیادی در دنیای برای فروش ایده های تجاریشان از نام های استعاره ای استفاده می کنند. 

با نگاهی ساده با اسامی آمازون ، تیندر و رابین هود مشخص است که مشتریان امروزی بیشتر از هر زمان دیگری به نام های تجاری توجه می کنند و روز به روز توقعات بالاتری هم دارند.

لطفا این نام ها را ببینید :

  • نایک ، الهه پیروزی یونان ، نام بسیار خوبی برای یک برند ورزشی است. 
  • پاندورا اولین زن روی کره زمین در اساطیر یونان و یک نام عالی برای برند طلا و جواهر است.

این نام ها ما را به خود جلب می کند و ما را مجبور می کند تا درک کنیم چرا از بزرگترین رودخانه جهان یعنی آمازون ، برای توصیف خرده فروش آنلاین استفاده می شود.

بهترین بخش داستان زمانی است که مشتریان دلیل استفاده از اسم  را درک می کنند . آنها فورا با معنای در پشت نام استعاره ای ارتباط برقرار می کنند.

این نکته اهمیت دارد که هر نام استعاره ای الزما یک نام تجاری عالی نیست. یک نام خوب باید تلفظی روان داشته باشد تا خیلی سریع دهان به دهان گسترش پیدا کند

 

Insights from 30,000+ Naming and Branding Projects