بهترین پلتفرم انتخاب اسم

مشاوره برندینگ - مشاور برند سازی

مشاوره برندینگ:

برندینگ یا همان برندسازی را می‌توان فعالیت‌های مربوط به مدیریت یک برند دانست که بخش بسیار مهمی از فرایند هر کسب و کاری را تشکیل می‌دهد. برندینگ و مدیریت برند در هر کسب و کاری بدون در نظر گرفتن اندازه آن اهمیت بسیار بالایی دارد، زیرا می‌تواند با بازار ارتباط مناسبی برقرار کرده و درباره محصولات و خدمات ارائه شده اطلاعات مناسبی به مشتریان ارائه دهد. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برندینگ کاری بسیار حساس بوده و باید به صورت دقیق و با در نظر گرفتن تمام شرایط و اهداف انجام پذیرد. معمولاً کسب تخصص لازم برای انجام برندینگ از حوصله و زمان سازمان‌ها و استارتاپ‌ها خارج است. در این زمان است که می‌توان از اهمیت و تاثیر شگرف استفاده از خدمات مشاوره برندینگ صحبت کرد.

پیشنهاد می شود از مقاله مراحل ثبت برند نیز دیدن فرمایید.

با کمک مشاور برندینگ می‌توانید با در نظر گرفتن تمام شرایط کسب و کار خود یک استراتژی عالی جهت رسیدن به اهداف حرفه‌ای خود داشته باشید. مشاوره برندینگ می‌تواند بهترین راهکارها برای برندسازی را در جهانی مملو از رقابت به شما نشان داده و تمام راهنمایی‌های لازم در این مسیر را ارائه دهد. پیش رفتن در مسیر برندسازی بدون تخصص و ایده‌ای ثابت تنها منابع مالی و زمان شما را به هدر خواهد داد. از این رو توصیه می‌شود که برای برندسازی مناسب و اصولی از خدمات مشاوره برندینگ حرفه‌ای استفاده کنید. در ادامه به بررسی بیش‌تر این موضوع در برند یک خواهیم پرداخت. با ما همراه شوید.

مشاوره برندینگ چیست و چه نقشی در کسب و کارها دارد؟

برندینگ یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هر کسب و کاری باید برای موفقیت به آن بپردازد. با برندینگ می‌توانید برند مخصوص کسب و کار خود را معرفی کرده و اعتماد مخاطبان را به خود جلب کنید. برندینگ در واقع یک شناسنامه برای محصولات و خدمات شما است. برندسازی به زبان ساده مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که شما را در ذهن مخاطبانتان شکل می‌دهد. اما برندسازی یا همان برندینگ به هیچ وجه کار آسانی نبوده و ظرافت‌ها و نکات زیادی دارد. علاوه بر این برندینگ دارای ابعاد مختلفی است که تخصص پیدا کردن در تمام این ابعاد از حوصله و زمان یک سازمان، استارتاپ، و یا شرکت خارج است. در این زمان است که اهمیت بالای مشاوره برندینگ برای سازمان‌ها و شرکت‌ها و به ویژه استارتاپ‌ها مشخص می‌شود. با کمک تیم‌های مشاوره برندینگ می‌توانید راهکارهای مناسبی برای طراحی برند و کمپین‌های تبلیغاتی دریافت کرده و به اهداف خود نزدیک‌تر شوید.

یک مشاور برندینگ ماهر و باتجربه می‌تواند بهترین راهکارها و روش‌هایی که می‌توان به عنوان استراتژی برند از آن‌ها استفاده کرد را به شما معرفی کرده و به شما نشان دهد که با انتخاب یک برند قدرتمند و مناسب می‌توانید رقابتی هدفمند برای رسیدن به جایگاه برتر را برنامه‌ریزی کنید. با کمک مشاوره برندینگ می‌توانید برندسازی برای کسب و کار خود را به مرحله اجرا و موفقیت در مرحله نهایی برسانید. مشاور برندینگ به شما کمک می‌کند که درک مناسبی از اهمیت بالای نظر مشتریان و مخاطبان نسبت به محصولات و خدمات شما  و تعریفی که از کسب و کارتان در ذهن دارند داشته باشید. به خاطر داشته باشید که برندینگ با داشتن یک برند قوی و بر پایه یک ایده قدرتمند آغاز می‌شود. برند شما باید به تمام سازمان نفوذ کند. وقتی سازمان شما با یک برند قوی آشکار می‌شود می‌تواند تمام اهداف خود را در برند نشان داده و اطلاعات مفیدی را برای مشتریان فراهم آورد.

پیشنهاد می شود از مقاله هزینه ثبت برند نیز دیدن فرمایید.

چرا "مشاوره برندینگ" مهم است؟

متاسفانه برخی از افراد تصور می‌کنند که می‌توانند به راحتی و تنها با استفاده از تکنیک‌های پیش پا افتاده برند خود را به مشتریان معرفی کرده و به اهداف خود دست پیدا کنند. این در حالی است که برندینگ کاری بسیار حساس بوده و باید به درستی و مطابق با اصول انجام شود. استفاده از تکنیک‌های بی‌فایده برای برندینگ تنها موجب تحمیل هزینه‌های سنگین به سازمان و از دست رفتن زمان خواهد شد. مشاور برندینگ شما را در مسیر صحیح برندینگ یاری کرده و به شما کمک می‌کند که برند خود را به بهترین شیوه به مشتریان هدف معرفی کنید. در ادامه برخی از مهم‌ترین دلایلی که موجب اهمیت بالای برندینگ برای سازمان‌ها و کسب و کارهای گوناگون می‌شود را معرفی می‌کنیم:

خاص بودن در بازار رقابتی :

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند در بازار امروزی فروش شما را افزایش دهد تک بودن است. بسیاری از کسب و کارها نسبت به برندینگ بی‌تفاوت هستند و در راستای بهبود آن تلاشی نمی‌کنند. این شرایط فرصتی طلایی برای شماست تا با برندینگ حرفه‌ای و اصولی در میان دیگر رقبا بدرخشید و نظر مخاطبان را به خود جلب کنید. حال تصور کنید که می‌خواهید در بازار جهانی نیز با برندهای قدرتمندتر به رقابت بپردازید. چگونه می‌توانید در میان صدها و هزاران سازمان مشابه در سرتاسر جهان ایستادگی کنید؟ به طور قطع این کار باید با شروع یک برند خاص و از پیش طراحی شده همراه باشد. توصیه می‌شود که در برندینگ سازمان خود اهمیت ظاهر حرفه‌ای را نیز دست کم نگیرید. ظاهر حرفه‌ای می‌تواند اعتبار شما را نشان داده و اعتماد مشتری را جلب کند. بسیاری از افراد تمایل با معامله با شرکتی را دارند که ظاهری حرفه‌ای معتمد داشته باشد. از این رو ایجاد ظاهری مناسب برای برند می‌تواند اهمیت برند را نشان داده و تاثیر زیادی در تصمیم‌گیری مشتریان داشته باشد.

تبلیغات از طریق مشتریان : یکی از مفیدترین و سودآورترین بخش از تبلیغات، یادآوری و تکرار زبانی برند توسط مشتریان است. همانطور که می‌دانید بسیاری از مردم دوست دارند درباره برند‌های مورد علاقه خود با دیگران صحبت کنند. اگر بتوانید آنچنان نظر و اعتماد مشتریان را جلب کنید که با اطرافیان خود درباره برند شما صحبت کنند می‌توانید به اهداف خود نزدیک‌تر شوید.ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید درباره کت جدیدی که خریداری کرده و از کیفیتش راضی بوده‌اید برای دوستتان صحبت کنید؛ اما نام برند و شرکت سازنده آن را به خاطر نداشته باشید. به طور قطع زمانی که به چیزی علاقه دارید اولین چیزی که از آن به ذهنتان می‌رسد نام برند خواهد بود. از این رو می‌توان به راحتی به اهمیت برندینگ در ماندگاری نام در ذهن مشتریان پی برد. 

ایجاد انگیزه در کارکنان : برخی تصور می‌کنند که تنها با ارائه دستمزد بیش‌تر می‌توانند وفاداری بیش‌تری از کارمندان خود دریافت کرده و انان را به کار تشویق کنند. اما به خاطر داشته باشید که کارمندان شما به چیزی بیش‌تر از یک کار ساده نیاز دارند. زمانی که کارمندان و پرسنل سازمان تکلیف و دلیل بودن خود را درک کنند تمایل بیش‌تری برای قدم برداشتن در مسیر موفقیت سازمان خواهند داشت. داشتن یک برند قدرتمند را می‌توان به پرچمی قوی تشبیه کرد که تمام کارمندان در اطراف آن جمع شده‌اند. با داشتن یک استراتژی قوی برای برند می‌توانید شرایط داشتن نظم و ترتیب لازم برای موفقیت کارکنان را فراهم آورید. در واقع یک استراتژی مناسب مشخص می‌کند که کارکنان باید دقیقاً به چه شیوه‌ای عمل کنند و چگونه به اهداف مشخص شده دست پیدا کنند.

ارائه اهداف و وعده‌های کسب و کار به مشتریان : نکته مهمی که باید درباره برندینگ به خاطر داشته باشید این است که برند شما معرف محصولات و خدمات شماست. شما و کارکنانتان در مجموع یک برند هستید. در واقع برند نشان‌دهنده این است که شما چه چیزی را به مشتریان خود ارائه می‌دهید. از این رو می‌توان گفت یکی از نکات برجسته در اهمیت برندینگ مشخص کردن اهداف و خدمات برند و ارائه آن‌ها به مشتریان است.

ایجاد شفافیت در کسب و کار : بسیاری از کسب و کارها بدون استفاده از هیچگونه راهنمایی مدام از ایده‌ای به ایده‌ی دیگر سرگردان هستند. این سرگردانی می‌تواند مسیری طولانی برای رسیدن به اهداف ایجاد کند. اما با کمک مشاوره برندینگ می‌توانید یک استراتژی عالی داشته و بر اساس آن بر روی چشم‌انداز آینده خود تمرکز کنید. علاوه بر این داشتن یک برند و برنامه‌ریزی مناسب در جهت پیشبرد آن به شما کمک می‌کند که استراتژیک عمل کرده و در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید.

بالا بردن ارزش کسب و کار : آیا تا کنون کیفیت یک محصول از برندهای معروف را با کیفیت دیگر محصولات موجود در بازار مقایسه کرده‌اید؟ در بسیاری از شرایط کیفیت و طول عمر محصولات برند با دیگر محصولات برابر و یا حتی کم‌تر است. چیزی که این محصولات را از سایر کالاهای موجود متمایز می‌کند نه خدمات ارائه شده از سوی آن‌ها، بلکه برند است. با مشاهده برند‌های بزرگ در سرتاسر جهان می‌توان به راحتی به تاثیر برندینگ در بالا بردن ارزش کسب و کارها پی برد. برند می‌تواند ارزشی ایجاد کند که کیفیت محصولات تولیدی را حتی بیش‌تر از آنچه که هست نشان دهد.

برقراری ارتباط عاطفی با مشتریان : تصمیم‌گیری برای خرید با عواطف و احساسات انسان رابطه مستقیمی دارد. برندینگ نیز از جمله مواردی است که تاثیر زیادی بر احساسات انسان داشته و می‌تواند با مشتریان ارتباط عاطفی برقرار کند. یک برند قوی به مشتریان کمک می‌کند که به هنگام ارتباط با شرکت حس خوبی داشته باشند و نسبت به خرید محصولات آن تمایل بیش‌تری از خود نشان دهند.

ایجاد انتظارات معقول از محصول : مشاوره برندینگ به شما کمک می‌کند برندی داشته باشید که مشتریان بتوانند با مشاهده آن به خوبی حیطه کاری و محصولات تولیدی شرکت شما را بشناسند. برندی که حیطه فعالیت آن واضح باشد کار مشتری را آسان خواهد کرد؛ زیرا مشتریان می‌دانند که دقیقا باید چه انتظاری از برند مورد نظر خود داشته باشند.

Insights from 30,000+ Naming and Branding Projects