بهترین پلتفرم انتخاب اسم

داستان برند پی پال

داستان پی پال و ایلان ماسک به عنوان یکی از تاثیر گذارترین افراد حوزه فن آوری و تکنولوژی برای تمام فعالین حوزه کسب و کار و کارآفرینان الهام بخش است. از آنجایی برندیک به عنوان سایت پیشنهاد نام برند با جامعه کارآفرین در ارتباط است تصمیم گرفتیم در این مقاله تمام فراز و نشیب ها و اتفاق خوب و بدی که تا به امروز برای این برند موفق افتاده را بررسی خواهیم کرد.

تاریخچه پی پال

زمانی که مردم پول‌های خود را از طریق حساب‌های بانکی رد و بدل می‌کردند و نمی‌توانستند چیزی فراتر از آن را تصور کنند، پی پال روند جدیدی را توسعه داد و در حال حاضر توانسته به یکی از بزرگ‌ترین استارت‌آپ‌های درگاه پرداخت اینترنتی در جهان تبدیل شود. پی‌پال ثابت کرد که با قدرت تخیل می‌توان دنیا را به سطح کاملا جدید و پیشرفته‌ای رساند.

آگوست ۱۹۹۸: ایده تا‌سیس

بعد از سخنرانی تایل (استاد دانشگاه) درباره فرصت‌های بازار جهانی در دانشگاه استنفرد، پیتر تیل (Pitter Thiel) با ماکس لوچین (Max Levchin) ایده کیف پول دیجیتال را در جلسه‌ای که با یکدیگر داشتند مطرح کردند و این ایده درواقع شروع پی پال را رقم زد.

دسامبر ۱۹۹۸: شروع پروژه

در این سال پی پال با نام Confinity شروع به کار کرد.

اکتبر ۱۹۹۹: توانایی انجام تراکنش با ایمیل

زیرساخت پرداخت از طریق ایمیل برای کابران، توسط مهندسین مجموعه مهیا شد.

مارس ۲۰۰۰: رکورد یک میلیون کاربر فعال

شکستن رکورد ۱ میلیون کاربر فعال پس از سه سال فعالیت در حوزه ارائه خدمات ارزی.

ژوئن ۲۰۰۱: تغییر نام به پی پال

تغییر نام رسمی شرکت از Confinity به PayPal توسط بنیان‌گذاران

فوریه ۲۰۰۲: عرضه سهام پی پال در بورس

در این زمان پی پال سهام شرکت خود را در بورس عرضه کرد و سهام آن در مدت کوتاهی ۵۵ درصد افزایش یافت. این موقعیت برای یک شرکت نوپا بسیار مناسب بود و در همین حین ebay با توجه به نیاز فروشندگان خود با قیمت ۱.۵ میلیارد دلار سهام شرکت پی پال را خریداری کرد.

آوریل ۲۰۰۶: ارائه اپلیکیشن پرداخت پی پال

پی پال اپلیکیشنی با نام PayPal Mobile برای گوشی‌های هوشمند عرضه کرد تا کاربران بتوانند در هر موقعیتی از این سرویس استفاده کنند. برای تهیه این اپلیکیشن به صفحه دانلود پی پال مراجعه نمایید.

سپتامبر ۲۰۱۳: خریداری شرکت‌های رقیب و درگاه‌های پرداختی

پی پال در سال ۲۰۱۳ درگاه پرداخت Braintree Systems و همچنین رقیب خود Venmo را با قیمت ۸۰۰ میلیون دلار خریداری کرد.

ژانویه سال ۲۰۱۴: خواستار جدایی پی پال از ebay توسط یکی از سهامداران پی پال

کارال ایکان (Carel Icahn) سهامدار عمده پی پال خواستار جدایی پی پال از eBay شد. در پی همین جریان و بعد از گذشت چند ماه، بقیه سهامدران هم با درخواست ایکان موافقت کردند و باعث شد تا میان دو غول فناوری شکافی ایجاد شود و پی پال به یک شرکت عمومی و تجاری تبدیل شود؛ در نتیجه سهام‌ این شرکت به میلیونرها (اشخاص حقیقی) واگذار شد.

جولای ۲۰۱۵: خریداری شرکت Xoom

پی پال با توجه به نیاز دوباره خود به گسترش پرداخت‌های بین‌المللی، باعث شد تا شرکت Xoom که در زمینه انتقال پول دیجیتال فعال بود را با قیمت ۸۹۰ میلیون دلار خریداری کند.

فوریه ۲۰۱۷: راه‌اندازی سیستم انتقال پول فرد به فرد

پی پال تا قبل از این تاریخ فقط تراکنش‌ از طریق درگاه پی پال را پشتیبانی می‌کرد و کاربران صرفاً با داشتن حساب پی پال می‌توانستند از طریق درگاه پی پال، تراکنش آنلاین انجام دهند؛ ولی در سال ۲۰۱۷ پی پال امکان تراکنش فرد به فرد (P2P) را به خدمات خود اضافه کرد که حرکت بسیار بزرگی از طرف پی پال بود.

هر فرد تنها با داشتن حساب پی پال می‌تواند به بسیاری از کشورها پول انتقال داده و معاملات فردی خود را انجام دهد.

بنیانگذاران پی پال

در سال ۱۹۹۸، دو جوان جاه‌طلب، مکس لوچین و پیتر تیل، استارتاپی مالی به‌نام کانفینیتی (Confinity) راه‌اندازی کردند.

در نوامبر ۱۹۹۹، ایلان ماسک به‌همراه جمعی دیگر از نوابغ برنامه‌نویسی، سایت X.com را ایجاد کردند.

در اکتبر ۲۰۰۰ و پس از مذاکرات فشرده، درنهایت دو استارتاپ با یکدیگر ادغام شدند و برای بازسازی برند، نام پی پال را برای شرکت جدید انتخاب کردند. پی پال تقریبا تمام خدماتی که هر دو استارتاپ ارائه می‌دادند، با کیفیتی به‌مراتب بهتر به مشتریان ارائه می‌داد.

مکس لوچین، پیتر تیل و ایلان ماسک بنیانگذاران اصلی پی پال هستند.

لوگوی  پی پال

بتازگی پی‌پال دست به تغییر و به‌روزرسانی هویت بصری برند خود کرده است.

لوگوی پی پال

مهمترین اصل و انگیزه در تغییر هویت برند پی‌پال القای حس اتصال یا Connection بوده است؛ البته القای این حس در قالب انسانی و مردمی و نه فنی. نمایش قدرتمندتر از لوگو به همراه انتقال حس پویایی و اطمینان، از دیگر ویژگی‌هایی است که در هویت جدید برند پی‌پال مورد توجه قرار گرفته است.

در طراحی کلی این ساختار جدید دو فلسفه اصلی مد نظر قرار بوده است: اتصال و پیشرو بودن

در مورد اتصال می‌توان به روی هم سوار شدن بخشی از حرف P اشاره کرد و حالت شفاف بودن این بخش نیز دلیلی بر حالت انسانی و قابل اطمینان بودن آن است. استفاده از فونت با حالت ایتالیک Italic در طراحی حرف P رو به جلو بودن آن را نشان می‌دهد که در لوگوی قدیمی هم لحاظ شده بود.

انتخاب اسم برند پی پال

Paypal مرکب از دو کلمه Pay و Pal می باشد. Pay به معنای پرداخت و Pal واژه ای مهجور در انگلیسی به معنای رفیق، شریک و هم دست است.

اگر شما هم به دنبال یک اسم خاص همانند پی پال هستید، حتما صفحه اسامی خاص برندیک را ببنید

رقبای پی پال

اسکریل

اسکریل یکی از شناخته‌شده ترین جایگزین‌های پی پال محسوب می‌شود. اصلی‌ترین حوزه‌ای که اسکریل از طریق آن مزایای خدمات خود نسبت به پی پال را ثابت می‌کند چیزی جز هزینه‌  پایین تر تراکنش نیست. پی پال 5/4 درصد حق‌الزحمه تراکنش تجاری از کاربران دریافت می‌کند، در حالی که این رقم در اسکریل فقط 9/2 درصد است.

پیونر

پیونر (Payoneer) یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های الکترونیکی در جهان  است. این شرکت تقریبا همزمان با پی پال شروع به کار کرد، و درست مثل پی پال، در بیش از 200 کشور فعالیت دارد. پیونر دو نوع از حساب دارد. یکی از آنها رایگان است و به کاربران اجازه برداشت پول مستقیم به حساب بانکی را می‌دهد. حساب دیگر شامل یک کارت پیش‌پرداخت می‌شود که فقط در دسترس افراد واقعی قرار می‌گیرد و ماهیانه 95/29 دلار هزینه دارد. پیونر یک حق‌الزحمه ثابت 50/1 دلاری برای انتقال پول به بانک‌های محلی از کاربران دریافت می‌کند.

استریپ

استریپ نیز از رقبای جدی پی پال محسوب می‌شود. خدمات این شرکت فقط در دسترس در کشورهای کانادا و آمریکا قابل استفاده است، اما پرداخت‌های آن بدون محدودیت است. حق‌‌الزحمه‌های استریپ کاملا شفاف هستند: در این سیستم هر تراکنش یک حق‌الزحمه 9/2 درصدی به علاوه 30 سنت دارد. 

گوگل پی سند

در بین رقبای پی پال، گوگل پی سند به دلیل قابلیت الصاق پرداخت‌ها به پیام‌های جی‌میل توانسته امکانات جدیدی ارائه بدهد. انتخاب این محصول به عنوان یکی از مهم‌ترین رقبای پی پال همچنین با توجه به این واقعیت صورت گرفته که گوگل یکی از چند شرکتی است که بر جهان آنلاین تسلط کامل دارند.

گوگل پی سند برای ارسال پول به هر دلیلی از هر مبدا به هر مقصدی عالی عمل می‌کند. اما این پلتفرم بر خلاف پی پال که حق‌الزحمه‌ای 9/2 درصدی از تراکنش‌های کارت پیش‌پرداخت دریافت می‌کند، برای این تراکنش‌ها هیچ هزینه‌ای نمی‌گیرد. 

گوگل پی سند هیچ هزینه‌ای برای راه‌اندازی یا جمع‌آوری از کاربران دریافت نمی‌کند. این اپلیکیشن هم برای سیستم‌ عامل اندروید و هم آیفون در دسترس است. بزرگ‌ترین مزیت گوگل پی سند کاربرد تجاری آن است که مجموعه‌ای از ابزارها برای مدیریت کسب و کارها ارائه می‌دهد و برنامه‌های وفاداری مشتریان و انواع دیگر امکانات را در اختیار آنها می‌گذارد. از همه اینها گذشته، امکان قرار دادن یک گزینه «خرید با گوگل» در وبسایت کسب و کارها چیزی است که این پلتفرم را متمایز می‌کند.

نحوه عملکرد پی پال

پی پال امکان دریافت خدمات مالی از طریق یک حساب امن اینترنتی را برای کاربر مهیا می سازد. برای دستیابی به این خدمات، به سادگی مشخصات حساب بانکی خارجی و کارتهای مالی و اعتباری بین المللی خود را وارد کرده و می¬توانید هر بار هنگام استفاده از پی پال مشخص کنید که از کدام حساب یا کارت شما برای پرداخت بهره گرفته شود. ضمن اینکه این امکان وجود دارد که یکی از حساب ها و کارتها را به عنوان پیش فرض قرار دهید تا تمامی خدمات از طریق آن حساب و کارت خاص انجام پذیرد، مگر اینکه شما بنا به نیاز تغییری در شماره حساب یا کارت¬تان بوجود بیاورید.

همچنین امکان دریافت پول برای شما مهیا بوده و می توانید مبالغ دریافتی را در حساب پی پال خود نگهداری و برای پرداخت در خریدهای آتی استفاده کنید.

بعلاوه جهت جابجایی پول میان حسابهای ثبت شده خود نیز می توانید از حساب پی پال بهره ببرید. 

پیشنهاد می کنم اسامی خلاقانه ما را نیز ببینید.

ویژگی های پی پال

1. پی پل یک بستر پرداخت آنلاین است که خدمات خود را چه برای اشخاص و چه برای مشاغل و کسب و کارهای مختلف با کمترین هزینه ارائه می دهد.

2. خرید با پی پال تحت شرایطی می تواند شامل تخفیف باشد

3. پی پال کارت اعتباری خود را از طریق Synchrony Bank ارائه می دهد

4. کاربران تائید شده پی پال می توانند مستر کارت با برند پی پال دریافت کنند

5. پی پال برای خرید های بزرگ، اعتبار کاربران را افزایش می دهد و به مشتریان مسترکارت هایی ارائه می دهد تا بتوانند از طریق آن هزینه را پرداخت کنند.

6. پی پال (paypal) علاوه بر پرداخت های آنلاین ، خدمات مرتبط و متنوع دیگری نیز ارائه می دهد از جمله : صدور دبیت کارت ، کارت اعتباری و ...

ادغام پی پال و ای بی

رشد خیره‌کننده‌ی پی پال بسیاری از شرکت‌های بزرگ را به‌سمت این شرکت گسیل کرد. دراین‌میان، ای‌بی که سابقه‌ی همکاری طولانی‌مدت‌تری با پی پال داشت، در‌نهایت، موفق شد این استارتاپ را با پرداخت مبلغ ۱/۵ میلیارد دلار بخرد. این اتفاق آن‌قدر سروصدا به‌پا کرد که عده‌ای از آن به پیوند بزرگ‌ترین حراجی آنلاین و بزرگ‌ترین سرویس‌دهنده خدمات مالی آنلاین تعبیر کردند.

ادغام پی یال و ای بی

همکاری ای‌بی و پی پال توانست پی پال را به‌سرعت به بزرگ‌ترین سیستم پرداخت آنلاین در آمریکا و جهان تبدیل کند؛ به‌طوری‌که بیش از ۷۰ درصد خریدهای آنلاین در ای‌بی به‌واسطه‌ی سیستم پی پال انجام می‌گرفت. در سال ۲۰۰۵، پی پال توانست سیستم پرداخت وریساین (Verisign) را برای افزایش امنیت پرداخت‌هایش به‌دست آورد. همچنین در سال ۲۰۰۷، پی پال همکاریش با مستر کارت (Mastercard) را آغاز کرد. این همکاری به کاربران اجازه می‌داد در وب‌سایت‌هایی پرداخت انجام دهند که مستقیما پی پال را نمی‌پذیرند. این دو واقعه جهشی دیگر در درآمدهای پی پال ایجاد کرد؛ به‌طوری‌که در پایان سال ۲۰۰۷، این شرکت ۱/۸ میلیارد دلار درآمد کسب کرد.

تا سال ۲۰۱۰، پی پال بیش از ۱۰۰ میلیون نفر کاربر فعال در ۱۹۰ بازار و ۲۵ ارز مختلف داشت. یک سال بعد و در سال ۲۰۱۱، پی پال اعلام کرد قصد دارد خدماتش را برای خرید آفلاین و فروشگاهی نیز ارائه دهد. در پایان سال ۲۰۱۲، کل حجم معاملات بر بستر پی پال به رقم فوق‌العاده‌ی ۱۴۵ میلیارد دلار رسیده بود.

هک شدن پی پال 

سال ۲۰۱۰ ویکی‌لیکس بسیاری از اسناد محرمانه‌ی وزارت امور خارجه را در وب‌سایت خود منتشر کرد. پی‌پال نیز در پیرو این اتفاق تمام حساب‌های ویکی لیکس را مسدود کرد. بدین ترتیب ویکی‌لیکس قادر به دریافت کمک‌های مالی مردم نشد. پس از این اتفاق تعدادی از اعضای انانیموس که طرفدار ویکی‌لیکس بودند، به پی‌پال حمله کردند و پی‌پال مجبور شد تا عملیات خود را برای مدتی متوقف کند. در سال ۲۰۱۳ حدود ۱۳ نفر از اعضای انانیموس به جرم خود اعتراف کرده و زندانی شدند.

امنیت پی پال

وب سایت پی پال بسیار امن است و مجهز به الگوریتم‌های رمزنگاری می‌باشد. در طول مدت زمانی که شما یک اتصال امن با وب سایت پی پال برقرار می‌کنید، همه‌ی اطلاعاتی که رد و بدل می‌شود، مخفی می‌ماند و پی پال برای پنهان کردن آن اطلاعات از ویژگی‌های امنیتی استاندار صنعتی استفاده می‌کند.

پشتیبانی لایه‌ای

اگر تا به حال از کارت اعتباری خود به صورت آنلاین استفاده کرده باشید یا کارت خود را به یک فروشنده داده باشید تا با استفاده از دستگاه پوز از حساب شما برداشت شود، به همان اندازه که هنگام ارائه این اطلاعات به PayPal ریسک می‌کنید ، ریسک کرده‌اید.

آیا می‌دانید ، کلاهبردارن می‌توانند به اطلاعات شما دست پیدا کنند و به سرقت دارایی شما بپردازند؟ باید بدانید که استفاده از PayPal حتی می‌تواند بسیار امن‌تر از دادن شماره کارت اعتباری یا اطلاعات حساب بانکی شما به طور مستقیم به وب سایتی باشد که از آن خریداری می‌کنید. می‌دانید چرا؟ با پرداخت از طریق پی پال، شما به جای پخش کردن اطلاعات خود در هر سایتی که می‌توانید خریداری کنید ، آن را فقط در یک مکان امن  و در PayPal نگه خواهید داشت. در این صورت اگر اتفاقی بیفتد ، دیگر نیازی به باطل کردن کارت‌های خود و به روزرسانی همه پیش فرض‌های خودکار آن ندارید و تنها کافیست با تغییر رمز ورود یا شماره کارت ، حساب پی پال خود را ایمن کنید.

مافیای پی پال 

عموما هنگامی‌که اسم مافیا به‌گوش ما می‌خورد، به‌یاد فیلم‌هایی مانند «پدرخوانده»، «رفقای خوب» یا «صورت زخمی» می‌افتیم؛ اما در دنیای تجارت نیز، مافیا وجود دارد؛ البته داستان مافیای پی پال از نوع مافیایی نیست که به‌دنبال حذف رقیبان هستند. درواقع، مافیای پی پال تعدادی از نوابغ تجارت و برنامه‌نویسی هستند که توانستند با کمک پی پال از بحران دات‌کام در اوایل قرن بیستم به سلامت عبور کنند و پس‌از‌آن نبض بازار دیجیتال را دراختیار بگیرند. این در ‌حالی است ‌که بسیاری از نوابغ برنامه‌نویسی که در زمان بحران فعال بودند، اکنون به کارمندان کوچک تبدیل شده‌اند. اعضای مافیای پی پال عبارت‌اند از:

پیتر تیل: بنیان‌گذار و مدیر اجرایی اسبق پی پال که به او لقب «دُن» داده‌اند. پیتر تیل اکنون علاوه‌بر نوشتن کتاب‌های موفق درزمینه‌ی راه‌اندازی استارتاپ، در سرمایه‌گذاری هم بسیار موفق عمل کرده و ثروتی افزون‌بر دومیلیارد دلار دارد؛

ماکس لوچین: بنیان‌گذار و مدیر ارشد فناوری پی پال که بعدها در پایه‌گذاری وب‌سایت اسلاید (Slide) فعال بود؛

ایلان ماسک: بعدها شرکت‌های بزرگی مانند تسلا و اسپیس ایکس و اوپن اَی آی (OpenAI) را تاسیس کرد و رئیس شرکت سولارسیتی شد؛

دیوید اوساکس: بعدها وب‌سایت یامر و جنی دات‌کام (Geni.com) را تأسیس کرد؛

جاوید کریم، استیو چن و چاد هورلی: بعدها یوتیوب را تأسیس کردند. فیلم «من در باغ‌وحش هستم» را که جاوید در سال ۲۰۰۵ در یوتیوب بارگذاری کرد، به‌عنوان اولین ویدئو یوتیوب شناخته می‌شود؛

رید‌هافمن: مدیر سابق اجرایی پی پال که بعدها لینکدین را تأسیس کرد؛

جو لنسدیل: به‌عنوان بنیان‌گذار استارتاپ‌هایی مانند Palantir و Addepar و OpenGov شناخته می‌شود؛

دیوید مک‌کلور: مدیر سابق بازاریابی پی پال که به مشاور سرمایه‌گذاری فوق‌العاده روی استارتاپ‌های نوپا تبدیل شده است؛

جرمی استوپلمن: معاون سابق فناوری پی پال که استارتاپ یلپ (Yelp) را تأسیس کرد؛

ییشان وونگ: مدیر سابق مهندسی در پی پال که بعدها در فیسبوک کار کرد و مدیرعامل ردیت شد.

در سال ۲۰۰۷، مجله‌ی فورچون (Fortune) مقاله‌ای درباره‌ی مافیای پی پال نوشت و آن را همراه‌با عکسی از اعضای سابق پی پال منتشر کرد که لباس‌هایی شبیه مافیای ایتالیایی پوشیده‌اند. ایلان ماسک به‌دلیل برخی ملاحظات رسانه‌ای در این عکس حاضر نشد؛ اما می‌توان این عکس را نمادی از دنیایی جدید دانست؛ دنیایی که در آن ایده‌های خلاقانه، همکاری مؤثر، دوستی و همراهی می‌تواند رمز موفقیت جوانان باشد؛ جوانانی از ملیت‌های مختلف از هند گرفته تا شرق و مرکز اروپا. در این عکس، ۶ میلیاردر جوان و بنیان‌گذار چندین استارتاپ میلیارددلاری حاضر هستند و می‌توانند الهام‌بخش بسیاری از جوانان باشند.

انواع حساب های پی پال

حساب‌ شخصی یا به عبارتی (Personal Account):

در این نوع حساب علاوه بر سیو و ذخیره کردن پول به سادگی می توانید خرید اینترنتی انجام دهید و یا مبلغ مورد نظرتان را برای افراد مختلف در سراسر جهان واریز نمایید. با استفاده از این حساب به سادگی می توانید از سایت های قدرتمند جهانی همانند آمازون، علی بابا و … خریدهای خود را انجام دهید. یکی از کاربردهای اصلی این حساب پرداخ های آنلاین می باشد.

حساب‌ بیزینس (Business Account):

حساب بیزینس نسبت به حساب شخصی از امکانات بیشتری برخوردار است. به عبارتی علاوه بر داشتن کلیه ی امکانات و قابلیت های حساب شخصی دارای دسترسی های بیشتر و بهتری برای کاربران خود می باشد و مناسب ترین آیتم و گزینه برای آن دسته از افراد و کسب و کارهایی است که از پی پال برای تجارت و معاملات آنلاین استفاده می نمایند. از جمله مهم ترین قابلیت های این حساب امکان پرداخت به بیش‌ از ۲۰۰ نفر به صورت همزمان می باشد و بهترین گزینه برای اخذ و گرفتن درگاه پرداخت پی پال در میان حساب های تجاری می باشد؛ می توان آن را جز تفاوت های انواع حساب پی پال به حساب آورد.

حساب ‌های تجاری پی پال بیزینس (Business) 

این نوع حساب ها دارای امکانات و تفاوت هایی نسبت به انواع حساب پی پال هستند که از جمله ی آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قابلیت اخذ درگاه پرداخت پی پال بر روی حساب
  • قابلیت انجام تراکنش های مالی از طریق کارت های اعتباری
  • نشان دادن آرم و لوگو و همچنین نام شرکت در هنگام پرداخت به مشتریان

در مورد حساب های پی پال بایستی این نکته را مد نظر خود قرار دهید که در پرداخت‌ های شخصی، فرستنده می ‌تواند مشخص کند که چه کسی کارمزد انتقال وجه را پرداخت کند و این یکی از قابلیت های مهم و مفید این نوع حساب ها می باشد. به منظور در دسترس داشتن حساب های شخصی یا پرسونال و حساب بیزینسی به ایمیل و کارت اعتباری منحصر به فردی نیاز است؛ البته در ابتدا و در صورت اضافه نشدن کارت اعتباری مشکلی به وجو نخواهد آمد. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نمی باشد که پی پال برای هر شخص فقط یک حساب شخصی در نظر گرفته است؛ ولی داشتن دو نوع حساب (شخصی یا تجاری) برای یک شخص بلامانع است.

اگر به دنبال  انتخاب حساب مناسب برای خود می باشید باید به این نکته توجه کنید که، همواره حجم تراکنش خود را در نظر بگیرید تا حساب شما محدود (limit) نشود. بعضا این اتفاق با احتمال کمتر نیز ممکن است برای حساب‌ های تجاری نیز اتفاق بیفتد. اگر می خواهید تراکنش هایی با مبالغ بالا انجام دهید می بایست بسیار محتاطانه تر عمل کنید وتراکنش های حساب خود را کم کم و به تدریج افزایش دهید.

نحوه ساخت حساب پی پال 

رای استفاده از خدمات پی پال بایستی در سایت آن حساب باز کنید. آموزش افتتاح حساب پیپال بسیار ساده است:

1. ابتدا وارد سایت com شوید.

2. دکمه Sign Up را در گوشه سمت راست بالا لمس کنید.

3. نوع حسابی را که می خواهید افتتاح کنید، انتخاب نمایید (حساب شخصی یا تجاری).

4. شماره موبایل خود را وارد کرده و از طریق دریافت پیامک روی گوشی، صحت شماره تلفن همراه¬تان را تایید کنید.

5. فرم مربوطه را با درج نام، آدرس ایمیل، و رمز تکمیل کرده و بعد کلید Continue را بزنید.

6. در مرحله بعدی آدرس و سایر اطلاعات درخواستی را وارد کرده و مجدد کلید Continue را لمس کنید.

7. دکمه Get Started را بزنید و اطلاعات بانکی و کارتهای اعتباری خود را ثبت نمایید (این مرحله الزامی نیست اما در صورت تکمیل نکردن، عملا امکانات حساب شما بسیار محدود-limited- و غیر کاربردی باقی می ماند).

8. از طریق کلیک کردن روی آدرس لینکی که پیپال به ایمیل شما فرستاده، آدرس ایمیل خود را تایید یا اصطلاحا وریفای کنید (شبیه فرآیندی که برای تایید شماره موبایل انجام می شود).

آموزش وریفای کردن حساب پی پال

چرا به آموزش وریفای کردن حساب پیپال نیاز داریم؟ بعد از افتتاح حساب پی پال و قبل از استفاده از آن، به منظور رعایت موارد امنیتی بالاتر و امکان بهره بردن از خدمات گسترده پی پال در پرداخت ها و دریافتهای اینترنتی (اتصال کارت و حساب بانکی تان به حساب پیپال برای واریز و برداشتهای مستقیم از حسابتان)، باید حساب باز شده¬¬یِ پی پال را وریفای یا اصطلاحا تایید کنیم:

1. وارد سایت com شده و داخل حساب خود شوید (log in).

2. روی زبانه Pay& Get Paid بزنید.

3. در زیر بخش Wallet ، گزینه Banks & Cards را انتخاب کنید.

4. حساب بانکی یا کارت اعتباری خود را که قصد وریفای کردن دارید، انتخاب نمایید.

5. اگر قصد تایید کارت اعتباری تان را دارید، وارد پنل کارت اعتباری خود شده و کد چهار رقمی ارسال شده از سوی پیپال را برداشته و با ورود مجدد به بخش Banks & Cards و انتخاب کارتی که قصد وریفایش را دارید، کد را وارد کرده و بعد Confirm را بزنید.

6. اگر قصد تایید حساب بانکی تان را دارید فرایندی شبیه مرحله 5 را طی خواهید کرد با این فرق که پیپال دو مبلغ ناچیز را به حساب شما واریز می کنید و شما جهت تایید یا وریفای حسابتان باید این دو رقم را همانند کد چهار رقمی کارت اعتباری، در بخش Banks & Cards درون قسمت مربوط به شماره حسابتان وارد کنید (نکته اینکه این مبالغ در حساب شما باقی نخواهند ماند و کسر می¬شوند).

استفاده از پی پال در ایران

شاید بسیاری از افراد در داخل کشور، برای انجام برخی پرداخت‌ها مانند پرداخت هزینه‌های آزمون‌های بین‌المللی آیلتس یا تافل، رزرو هتل برای سفرهای خارجی، انجام امور مربوط به مهاجرت، ارسال مقالات ISI و دیگر پرداخت‌های ارزی با پی پال و نحوه کار با آن آشنا باشند.

البته نکته قابل‌ تأمل این است که، با توجه به تحریم‌هایی که آمریکا برای ایران در نظر گرفته است ، امکان دسترسی به سایت‌ها و استفاده از خدمات شرکت‌های مالی مانند پی پال، مستر کارت یا ویزا کارت وجود ندارد و در صورت ایجاد هرگونه حساب کاربری از ایران به‌ سرعت حساب و موجودی آن مسدود خواهد شد که این موضوع مشکلات زیادی برای انجام داد و ستدهای بین‌المللی در ایران به وجود آورده است. جالب است بدانید حتی اگر کاربران غیر ایرانی پی پال که به ایران سفر کرده‌اند، در مرزهای ایران از خدمات سایت استفاده کنند با مشکل مواجه خواهند شد. البته با استفاده از برخی روش‌ها می‌توان امکان دسترسی به سایت و ایجاد اکانت را فراهم نمود که بهره‌ گیری از هریک از این روش‌ها بدون ریسک نیست.

دلایل لیمیت شدن حساب های پی پال افراد ایرانی

  1. استفاده از IP کشوری که تحریم باشد، برای ورود به حساب
  2. انجام تراکنش در سایت هایی که به نوعی با ایران در ارتباط باشند
  3. استفاده از آدرس پستی مربوط به کشور ایران در خریدهایی که انجام می دهید

از کجا متوجه بشویم که حساب ما لیمیت شده است؟

پی پال معمولا از طریق ایمیل و یا در قسمت نوتفیکیشن های سایت به شما در این باره اطلاع میدهد اما ممکن است گاهی اوقات درمورد دلیل لیمیت شدن حساب شما توضیحات دقیقی ندهد که در این صورت باید در مکاتبه هایی که با پشتیبانی این شرکت دارید اطاعات دقیق تری در این رابطه کسب کنید و برای رفع محدودیت حساب خود با توجه به درخواست های پی پال اقدام کنید

چگونه از لیمیت شدن حساب پی پال خود جلوگیری کنیم؟

تنها راه لیمیت نشدن حساب پی پال این است که فعالیت های مالی خود را طبق قوانین پی پال انجام دهید. و همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد از انجام هر فعالیتی که باعث حساس شدن پی پال روی حساب شما شود خودداری کنید

و اما افراد ساکن ایران برای اینکه حسابشان مسدود نشود چه کارهایی را باید انجام دهند؟ این افراد حتما باید از ای پی غیر ایرانی و ترجیحا از آی پی کشوری که افتتاح حساب پی پال انجام داده اند استفاده کنند. پیشنهاد ما استفاده از ای پی ثابت یا  VPSمیباشد  و توصیه میشود از فیلتر شکن و پروکسی استفاده نشود چون در صورت قطع ارتباط  فیلتر شکن ای پی شما به ای پی ایران تغییر میکند و منجر به مسدود شدن حساب شما میشود

اگر حساب ما مسدود شد چه کاری باید انجام دهیم؟

در صورتی که حساب شما مسدود شود شما باید با پشتیبانی پی پال ارتباط برقرار کرده و مسدود شدن حساب خود را پیگیری کنید که با توجه به دلیل مسدود شدن حساب شما روش های متفاوتی برای رفع مسدودیت آن وجود دارد. مثلا اگر به دلیل انجام تراکنش های مشکوک حساب شما مسدود شده باشد باید تا زمان مشخص شدن وضعیت تراکنش ها صبر کنید و در صورت نیاز مدارکی که از شما میخواهند را ارائه دهید و اگر دلیل مسدود شدن حساب شما استفاده از ای پی های متفاوت یا موارد مربوط به آدرس شما باشد از شما خواسته می شود تا اطلاعات پستی شما مثل آدرس محل سکونت و یا حتی شماره تماس شما دوباره وریفای شوند

چه کشورهایی در حال حاضر تحت تحریم پی پال قرار دارند?

علاوه بر ایران کشورهایی مثل: افغانستان، بنگلادش، عراق، لبنان، کره شمالی، لیبی، میانمار، سودان، پاراگوئه پاکستان، کامرون و… تحت تحریم این کشور قرار دارند. امکان تغییر و در این لیست هم وجود دارد و موارد مربوط به تحریم کشورها از قبل توسط پی پال اطلاع رسانی نخواهد شد. برای اطلاع دقیق از آمار و نام کشورها بهتر از سایت اصلی پی پال بررسی شوند.

مقایسه پایونیر و پی پال

خواه یک بیزینس کوچک داشته باشید، یا هدایت یک تیم فریلنسری را دنبال کنید، انتقال های بین المللی می تواند یک روند پر هزینه باشد. اینکه شما از چه روشی برای پرداخت استفاده می کنید، تاثیر بسیاز زیادی در زمان، هزینه ها و سهولت و آسانی انجام این کار دارد. وقتی که نوبت به پرداخت های جهانی می رسد، شما به یک شرکت خدماتی نیاز دارید که بتواند تمامی نیاز های شما را برآورده کند.

تفاوت های اساسی بین Payoneer و PayPal در هزینه های انتقال (کارمزد)، امنیت و روابط بین شبکه ای می باشد. پی پال ایمن تر است و کارمزد آن نسبت به پایونیر کمتر است. پی پال شبکه بزرگ تری از نقل و انتقالات را شامل می شود و ارسال و دریافت پول را به سراسر جهان آسان می کند. انتقال پول در پی پال اغلب یک تا دو روز کاری طول می کشد، در حالی که معاملات پایونیر طی صفر تا سه روز کاری انجام می شود.

منابع:

پلازا - ویرگول - زرین پال - جهان نیوز - سفیر پیمنت - مینا پی- اول پرداخت - دنیای اقتصاد - وی تو پی - ارزی پی - زیمان پی - صفحه اقتصاد - زومیت - پرداختینو

Insights from 30,000+ Naming and Branding Projects