بهترین پلتفرم انتخاب اسم

سئو در انتخاب اسم سایت

گوگل می تواند مثل فضاپیما دراگون شرکت اسپیس ایکس هر کسب و کاری را خیلی زود به اوج برساند و یا مثل فضا پیمای کلمبیای ناسا نابود کند .

اگر درباره سئو  اطلاعات کمی هم داشته با شید می دانید که ، تمام تلاش ها در سئو برای رسیدن به جایگاه بهتری در نتایج گوگل انجام می شود. هر چه به رتبه اول در نتایج جستجو نزدیک شوید ، درآمد شما بیشتر می شود.

خیلی از کسانی که در شروع کار هستند بعد از طراحی سایت ، وارد سئو می شوند و تلاش می کنند با تولید محتوای جذاب به نتایج اول گوگل برسند اما  بعد از چند ماه مثل فضای پیمای کلمبیا کلا نابود می شوند و  همه چیز را کنار می گذارند می دانید چرا؟

سئو از انتخاب اسم سایت شروع می شود. 

اگر اسم انتخابی برای سایت اصول اولیه سئو را نداشته باشد ، زمان را از دست می دهید  و  احتمالا به نتیجه نخواهید رسد ، اما نگران نباشید می خواهیم توضیح دهیم که سئوی اسم سایت چیست و چگونه می توانید آن را چک کنید و با خیال راحت شروع کنید.

یکی از مشتریان ما که در زمینه تولید بازی های فکری برای بزرگسالان فعالیت می کند و برای سایت فروشگاه اینترنتی خود اسم " بازار بازی " را انتخاب کرده بود .

 BAZAREBAZI  اسم خوبی است و با کسب کاری که می خواهد راه اندازی کند هم خوانی دارد ، به یاد می ماند و   به دلیل وجو د حرف ب در ابتدای کلمات "بازار"  و "بازی "  تلفظ راحت و روانی هم دارد و به نظر همه چیز خوب است .

اما یک نکته وجود دارد،  زمانی که در گوگل کلمه بازار بازی را جستجو می کنید  تمام لینک های صفحه اول گوگل به کافه بازار که بزرگترین فروشگاه برنامه ها و بازی های اندرویدی در ایران است می رسید. این یعنی برای رسیدن نام شما به صفحه اول گوگل باید با رقیب بسیار قدرتمندی رقابت کنید که نیاز به زمان بسیار زیاد و هزینه های بسیار سنگین دارد. 

 اینجاست که اگر در ابتدای کار به این نکته بسیار ساده توجه نکنید  ، فضاپیمای دراگون که قرار بود شما را خیلی زود به اوج برساند ، مثل فضاپیمای  کلمیا به دلیل نقص فنی کسب و کار شما را نابود می کند.

چک کردن رقابت اسم دامنه در گوگل کار بسیار سادی است ، فقط کافی است اسم موردنظرتان  را سرچ کنید و  بتوانید قدرت رقبا یا همان لینک های  اول صفحه اصلی را ارزیابی کنید. اگر رقیب جدی وجود ندراد جای نگرانی نیست و می توانید با خیال راحت شروع کنید

اگر برای آنالیز سئوی  اسم به کمک نیاز داشتید می توانید از خدمات مشاوره و آنالیز  اسم استفاده کنید. ما نام شما را از همه لحاظ چک می کنیم تا تمرکز شما روی اصل کارتان باشد و پر قدرت شروع کنید.

برای اینکه منظورم از بررسی رقابت در صفحه اصلی را بهتر بیان کنم  از یک مثال واقعی درباره برند یک می زنم.

زمانی که برای سایت  دنبال اسم بودیم یکی از گزینه ها "برند الف " بود . که در نظرسنجی های ما  رتبه خوبی داشت . 

اما فکر می کنید زمانی که برند الف را در گوگل سرچ می کنید به چه نتیجه ای می رسید؟

برند ELF   یک نام معروف لوازم آرایشی در ایران است. زمانی که این نام را به فارسی  بنوسید  می شود " برند اِلف ". اما از آنجایی که کاربران فارسی همیشه  کلمه  ها را بدون کسره و سایر علامت های نگارشی  در گوگل سرچ  می کنند نتیجه  می شود دقیقا مطابق  با اسم "برند الف"  است. 

یعنی می بایست برای رسیدن به صفحه اول گوگل با برند elf  رقابت می کردیم و این  زمان و هزینه را افزایش می داد.

از نکات دیگری که باید در  انتخاب اسم سایت به آن دقت کنید ، سابقه دامنه است.

 زمانی یک دامنه را برای خودتان ثبت می کنید تا زمان مشخص مثلا  یک سال  شما مالک آن دامنه هستید. اما اگر بعد از یک سال به هردلیلی دامنه را تمدید نکنید ، بعد از مدتی مشخص هر شخص دیگی می تواند آن دامنه را برای خودش ثبت کند.

فرض کنید دامنه ای که شما انتخاب کرده اید، قبلا در اختیار شخص دیگری بوده و عملکرد  بدی از نظر گوگل داشته  است و در اصطلاح از طرف گوگل پنالتی شده است. زمانی که گوگل یک دامنه را پنالتی  یا جریمه می کند ، یعنی گوگل تشخیص داده است سایت  از طریق روش های نامتعارف و خلاف قوانین گوگل  قصد داشته است به رتبه های بالای گوگل برسد  برای همین سایت را جریمه می کند. 

اگر می خواهید ببینید  دامنه  سایت در گذشته  چه ظاهری داشته است می توانید از سایت  تاریخچه یک سایت بررسی کنید.

لینک چک کردن تاریخچه یک سایت

https://archive.org/

 

بهتر است دامنه را حداقل پنج ساله ثبت ثبت کنید

مدت زمان خرید یک دامنه در سئوی سایت تاثیر دارد . اگر یک سایت را پنج ساله ثبت کنید از نظر گوگل اعتبار بیشتری دارید نسبت به زمانی که دامنه را یک ساله  ثبت می کنید.  این ملاک گوگل برای  تشخصی این است که  شما تصمیم دارید به صورت بلند مدت فعالیت کنید و یک کسب و کار واقعی و جدی را شروع کنید و یا اینکه یک فعالیت موقت و زود گذر است.

 

حتما یکی از دامنه های سطح بالا  را رزو کنید

پیدا کردن اسم سایت مناسب که دامنه های آن هم خالی باشد کار بسیار  سختی است. 

در نهایت توصیه پایانی برای انتخاب اسم سایت:

قبل از شروع به کار و ثبت دامنه حتما ، این چند نکته ساده را چک کنید تا بتوانید خیلی سریعتر رشد و  هزینه های کمتری را برای سئو پرداخت کنید.

Insights from 30,000+ Naming and Branding Projects